BRUNSWICK CENTRE 1970’s

A collaborative work between Costas Kekis and Quim Bigas
Castellano/Videos/ English
6a00d83452a98069e200e54f5f1ed48833-640wi
En el Brunwick Centre, dos enormes complejos de apartamentos se elevan en una sección central de hormigón… existen aquí unos pocos negocios y vastas áreas de espacio público vacío…el espacio público (en Brunswick) es un área de paso, no de permanencia. ( El declive del hombre público de

Richard Sennett, 1974)

Una construcción arquitectónica simple, que no ofrece ninguna estructura de ocio y placer, podría imponer tránsitos específicos en los espacios públicos. De la misma manera, un espacio público vacío, como el escenario, no puede favorecer a cualquiera otro uso que no sea de paso.

Los intérpretes, en esta pieza, deciden utilizar relaciones internas calculadas, así como aleatoriedad, mutuas apariencias, movimientos y estados, para llegar al punto donde un constante intercambio entre el intérprete formal/publico y la persona informal/privada ocurre mediante una constante navegación en el espacio performativo vacío.

Uniformidad y abstracción ayudan a la persona a aparecer.

Teaser:

Informació sobre el treball (català):

Full activation at Wünder der Praie:

 

 

English

#130928-ze-6740(c)Peter Empl.jpg


In the Brunswick Centre two apartment complexes rise away from a central concrete concourse…there were few shops and vast areas of empty space….It was an area to pass through, not to use. (The Fall of Public Man, by Richard Sennett, 1974)

A simple architectural construction offering no structure for leisure or enjoyment may impose transits in public spaces. Correspondingly, an empty public space, such as the theater stage, may not favour any other use than passing by.

The performers decide to use calculated internal relations, randomness as well as mutual looks, motions and states in order to arrive a point where a constant interchange between the formal/public and the informal/private person takes place through constant navigation in the bare performative space.

Uniformity and abstraction assist the appearance of personhood.

_______________________________________________________________________________________________


07/ 2011. WUK Wien

09/ 2011. Palais Kabelwerk, Wien.

02/ 2012 Antic Teatre, Barcelona.

09/2013. Wünder der Praie Festival, Mannheim.  http://www.wunderderpraerie.de/en/2013/brunswick-centre-1970s

Review (in german) after the shows in Mannheim: https://lautraum.wordpress.com/brunswick-centre-1970s/the-uniform-of-the-world/

05/2014. Rabbit hole, Athens.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s