MOLAR

VIDEO/CATALÀ/CASTELLANO/ ENGLISH

CATALÀ

Com a primer impuls i disparador del nostre imaginari de treball apareix “la felicitat” com una cosa interpretada, com un estat amb normes de comportament. La idea principal ha estat la de treballar en relació a imatges vinculades a estats de felicitat (La publicitat Coca-Cola, l’eufòria d’un gol, alguns musicals, l’emoció d’una persona hiper-motivada, etc.) i desenvolupar un dispositiu que (re )presenti  un ventall d’imatges que apareguin i desapareguin i que siguin relacionables amb la felicitat; “sentir-se especial”; SER GUAI.

Durant la presentació del treball, es presenten diferents (re)personificacions de la felicitat amb el cos com a principal agent, així com algunes petites intervencions visuals que ens ajuden a qüestionar encara més la idea del comerç de les emocions. En aquest cas, tenim especial interès en afrontar les emocions com una cosa que es (re)presenta, que (re)coneixem, que (re)presentem i que ens (re)posiciona.

En el procés, hem treballat amb diferents fonts que podrien presentar aquest estat en sincronia amb la música i el que conseqüentment genera en els cossos. El cos que es mou, l’intèrpret, està generant afectes; el seu compromís i objectiu és ser un disparador del que ja tenim. D’aquesta manera, és important la forma en com el cos es compromet a l’estructura i la seva memòria per tal de disparar un moviment que evoca un estat de confort i felicitat, un estat que no és individual necessàriament però que pertany a la massa.

La mobilització de la massa i la seva identificació amb les emocions són d’especial interès en aquest treball. D’aquesta manera, planteja emocions col·lectives com una font de moviment important per a la societat actual. En aquest cas, lo èpic del futbol és un gran exemple.  D’altra banda, a causa dels nous procediments publicitaris, se’ns presenta la felicitat com una cosa que es pot comprar, que es pot aconseguir i ens demana, constantment, no deixar de consumir la felicitat que busquem.

Un treball de Quim Bigas Bassart

Assistència de moviment: Søren Linding Urup

Veu: Raquel Tomàs, Cristina Hernández Cruz i Javier Cuevas

Vídeos Quim Bigas (font: Youtube)

Agraïments: Diego Gil.

Tècnic de muntatge: Albert Pérez, Ángela López, Joana Serra o Isaac Torres.

CO-PRODUCCIÓ: Fira Tàrrega- SUPORT A LA CREACIÓ//LABORATORIS DE MOVIMENT + El Graner. Amb el suport de ESTRUCH-Sabadell i Ajuntament de Malgrat de Mar.

 CASTELLANO _R4A2269

 Como primer impulso y disparador de nuestro imaginario de trabajo aparece “la felicidad” como algo interpretado y como un estado con normas de comportamiento establecidas. La idea principal de este trabajo ha sido trabajar en relación a imágenes vinculadas a estados de felicidad (la publicidad Coca-Cola, la euforia de un gol, algunos musicales, la emoción de una persona hiper-motivada, etc.) y desarrollar un dispositivo que (re)presente un abanico de imágenes que aparezcan y desaparezcan y que sean relacionables con la felicidad; “Sentirse especial”; SER GUAY.

Durante la presentación del trabajo, se presentan diferentes (re)personificaciones de la felicidad con el cuerpo como principal agente, así como algunas pequeñas intervenciones visuales que nos ayudan a cuestionar aún más la idea del comercio de las emociones. En este caso, tenemos especial interés en afrontar las emociones como aquello que se (re)presenta, que (re)conocemos, que (re)presentamos y que nos (re)posiciona.

En el proceso, hemos trabajado con diferentes fuentes que podrían presentar este estado en sincronía con la música y lo que consecuentemente genera en los cuerpos. El cuerpo que se mueve, el intérprete, está generando afectos; su compromiso y objetivo es ser un disparador de lo que ya tenemos. De este modo, es importante la forma en cómo el cuerpo se compromete a la estructura y su memoria para disparar un movimiento que evoca un estado de confort y felicidad, un estado que no es individual necesariamente pero que pertenece a la masa.

La movilización de la masa y su identificación con las emociones son de especial interés en este trabajo. De este modo, plantea emociones colectivas como una fuente de movimiento importante para la sociedad actual. En este caso, el épico del fútbol es un gran ejemplo. Por otra parte, debido a los nuevos procedimientos publicitarios, se nos presenta la felicidad como algo que se puede comprar, que se puede conseguir y nos pide, constantemente, no dejar de consumir la felicidad que buscamos.

CRÉDITOS:

Un trabajo de Quim Bigas Bassart

Asistencia de movimiento: Søren Linding Urup

Voz: Raquel Tomàs, Cristina Hernández Cruz y Javier Cuevas

Vídeos Quim Bigas (fuente: Youtube)

Agradecimientos: Diego Gil.

Técnico de montaje: Albert Pérez, Ángela López, Joana Serra o Isaac Torres.

CO-PRODUCCIÓN: Fira Tàrrega- SUPORT A LA CREACIÓ//LABORATORIS DE MOVIMENT + El Graner. Con el soporte de ESTRUCH-Sabadell y Ajuntament de Malgrat de Mar.

ENGLISH


Premiered at SEAD/ Salzburg. June 2009. Graduation solo.

Laboratoriescenen-Copenhagen, 09/2009

 Tanz Fabrik- Berlin as improvisation structure01/2010

TAMTAMTAM playBerlin party, 01/2010.

The work was revisited inside the festival SITIO, Sta Cruz de Tenerife, 10/2014 and repremiered in FESTIVAL SISMÒGRAF OLOT 2016.

2 thoughts on “MOLAR

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s